30. lokakuuta 2016

Muutamat kynnet

Olen viimeaikoina usein sunnuntaisin lakannut kynnet. Tässä muutamat näistä lakkauksista. 
Lakatessa olen viimekerrat laittanut alle ensin Essien kynnenvahvistajan ja aluslakan, sitten pari kerrosta värilakkaa, 
siirtokuvat jos olen käyttänyt ja lopuksi päälyslakan. Hyvin on kestänyt koko viikon, pienillä korjauksilla.

Nämä ovat tämän päivän tuotos. Värilakkana Essien Hubby for desert ja hopeisia siirtokuvia koristeena.
Haluaisin oppia leimaamaan kynsiä, muutaman kerran olen kokeillut, mutta tulos on olut aivan kaameaa suttua. Olen tullut tulokseen, että täytyy olla välineissä vika ;) Mutta täytynee taas jokukerta harjoitella käyttämään niitä välineitä. 
Siihen saakka koristelen kynnet siirtokuvin, jos mutkikkaampia kuvia tahdon.


Näissä kynsissä lähdin kuntoutukseen tämän kuun alussa. Lakkana on  Essien Cozy in cashmire,
jonka päällä siirtokuvat, pilkkuja ja jokin aavistksen kimaltava väritön lakka.
Olen hieman malttamaton lakkaaja. En malttaisi antaa lakan kuivua kunnolla kerrosten välissä ja kuivumista odotellessa olen aina altis tökkimään lakkaukset rutuille. Pikakuivattajat ovat kyllä käteviä, mutta jos tarvii lakata monta kerrosta, en jaksa niitä jokaiseen väliin laittaa. Viimeiseksi olen kyllä jotain kuivattajaa yleensä käyttänyt, joko lakkaa tai tippoja.



Kynnet parin viikon takaa. Raitoja piti saada ja toteutin ne rajaamalla ne teippien avulla.
Kerrankin maltoin antaa kuivuarauhassa, eivätkä teipit jääneet lakkaan kiinni, enkä edes saanut tyhtään kynttä ruttuun.
Lakkoina Essien cozy in casmire, Lumenen joulun punainen toissavuodelta ja Mavalan Black velvet.

2 kommenttia:

  1. Tuota munkin pitäisi opetella. Olen kans malttamaton antaa kuivua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten se voikin olla niin vaikeaa vain olla ja antaa niiden kynsien kuivua? Pitää opetella laiskottelemaan ja hellittämään hetkeksi.

      Poista