12. tammikuuta 2015

Baktus-huivi

Tuntuu että koko syksyn olen koittanut itselleni tehdä ja aina kaikki on mennyt kuitenkin lahjaksi. Okein alkoi harmittamaan. No vihdoin ja viimein sain tämän jo syyspuolella ostetun tweed- langan puikoille ja neulottua siitä itselleni kaulahuivin. Malli on hyvin yksinkertainen poikittain neulottu huivi, eli Baktus. Ohje sille löytyy TÄÄLTÄ.






Lankana huivissa on Sandnes Garn Tweed ja sitä meni tasan kaksi kerää. 
Mukava malli tehdä, kun ei jää ylimääräistä lankaa tähteeksi. Puikkoina mulla oli 5,5mm lyhyet pyöröpuikot.



Langat ostin Katariinasta ja värivaihtoehtoja oli neljä. Täytyy sanoa, että nuo langat ei kerällä näyttäneet minusta juuri miltään ja jos ei mallihuivia olisi ollut olisi langat kyllä jääneet ostamatta. Huivissa lanka pääsee minusta hyvin oikeuksiinsa ja pinnasta tulee kauniin eläväinen. Väreistä harkitsin kauan tuota tummanharmaata ja tätä musteensinistä, pääduin kuitenkin tähän, en tiedä miksi.
Olen tyytyväinen valintaani, sillä tämä sinisen sävy sopii minulle.


2 kommenttia:

  1. Sandnes Garnin langat ovat minusta parempia kuin Novitan. Helppo huiviohje, kenties seuraavaksi neulomukseksi otan tuon :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ovat kyllä ehdottomasti parempia. Ovat kyllä hieman kalliimpia, mutta harrastukset maksaa ja haluan ainakin itse tehdä sellaista mikä miellyttää tehdessä ja valmiina. Eri asia varmaan olisi jos myyntiin tekisi.
      Huivin mallista olen kyllä tykännyt, nyt kun se on käytössä ollut. Helppo ohje.

      Poista