5. huhtikuuta 2014

Reklamaation lopputulos

Ensimmäiset Vellamoni, ohje,  neuloin neljä vuotta sitten joululahjaksi miehelleni, silloiselle miesystävälle. En ollut silloin vielä hurahtanut neulomiseen kunnolla. Taidot eivät olleet kovin korkealla, mutta halusin tehdä jotain muuta kuin perus sukat.
Pitihän sitä esitellä kättensä taitoja mahdolliselle puolisolle :)



Ylläolevat sukat ovat NE sukat, jotka sitten tein. Lankana sukissa on Maija. Sukkia on siis pesty ja käytetty se neljä vuotta. Eivät nämä nyt minään saapas sukkina ole olleet, mutta jatkuvasssa käytössä kuitenkin. Tästä päästäänkin sitten siihen reklamaatio osuuteen ja miksi nämä vanhat sukat nyt esittelin. Kuten sukista näkee on niitä käytetty. Löytyy vähän nyppyä ja hahtuvaa, muttei paljoa. Talvella kerroin kuinka tein lapselle lapaset (kuva alla) ja ne vanuttuivat piloille vain viikon käytöstä. Lankana oli siis sama Maija kuin noissa sukissakin. Olen samaisesta langasta neulonut paljon ja ollut tyytyväinen. Hyvin on mm. näissä sukissakin kestänyt kovassa käytössä.
Kun noita sukkia ja lapasia vertaa huomaa kyllä selvän eron.

Langan etiketistä ei löytynyt mitään suoria yhteystietoja valmistajalle tai maahantuojalle, joten kävin tekemässä reklamaation liikkeessä, mistä langat olin ostanut. Asiaan suhtauduttiin liikkeessä hyvin ja luvattiin viedä se eteenpäin maahantuojalle. Liike laittoi maahantuojalle viestiä asiasta ja yhteystietoni, jotta he voisivat ottaa suoraan minuun yhteyttä. No minuun eivät ottaneet mitään kontaktia, vaan vain lankaliikkeeseen. Liikkeestä soitettiin sitten minulle, että tukku haluaa nähdä lapaset joista on kyse, siis livenä.
No toimitin lapasen liikkeeseen. Omistajalla oli asioita maahantuojalla paikanpäällä ja hän näytti lapasen samalla heille.
Maahantuoja myönsi langan olleen viallista ja lupasi hyvittää sen.

Asiaa on käsitelty kokonaisuudessaan koko alku vuoden ja lapasen he näkivät helmikuun alussa. Mitään asian tienoilta ei ole minulle päin kuulunut. Parisen viikkoa sitten kävin taas lankakaupassa ja omistaja kyseli onko asiasta vieläkään mitään kuulunut. Kun kuuli ettei ole mitään kuulunut, häneltä paloi hermot ja itse korvasi minulle viisi kerää kyseistä lankaa ja aikoi selvittää asiaa vielä tukun kanssa. Vaikka hänen ei mitenkään mielestäni olisi kuulunutkaan lankoja korvata itse, niin todella hyvä mielihän siitä minulle tuli.
Ei voi muuta sanoa, kuin on meillä mahtava käsityöliike tuo Katariina, klik <3 Mutta ei voi kuin ihmetellä maahantuojan toimintaa.
Vaikka he näkivät pilalle menneen lapasen livenä ja myönsivät langassa olevan virheen, eivät he sitä ole mitenkään korvanneet, edes kauppiaan useasta yhteydenotosta huolimatta. Melko huonoa toimintaa kyllä maahantuojalta, eihän se olisi heiltä edes mitenkään pois, vaan saisivat itsekkin kuitenkin korvauksen valmistajalta.

Vertailun vuoksi mainittakoon, että kun Novitalle olen kerran tehnyt reklamaation langasta,
sain viikon kuluessa postin tuomana kaksi kerää lankaa ja ohjelehden.


No omalta osaltani asia taitaa olla loppuun käsitelty. Maijasta tykkään edelleen lankana ja aion sitä jatkossakin käyttää ja aivan ehdottomasti käyn edelleenkin meidän omassa käsityöliikkeessä asioimassa.
Yksi päivä laskinkin, että itsenäisesti olen siellä asioinut jo 20 vuotta ja sitä ennen äidin kanssa yhdessä.

1 kommentti: